Restauratie Zephyr

In de eerste winter zijn vele spanten gerepareerd en alle bouten van de wrangen vervangen. Het staalwerk van de wrangen is vernieuwd. Een stuk van het doodhout is gerepareerd. Bij het weer monteren van de ballast konden de oude kielbouten gebruikt worden; deze waren van brons en nog in goede staat. De steven is gerepareerd, waarbij meteen een eerdere reparatie verbeterd is, zodat de steven weer strokend is met de rest van de romp. Als laatste zijn er splines tussen de gangen verlijmd. In het interieur zijn een toilet, een kooktoestel en aanrechtblad met wastafel geplaatst. Ook is er een nieuwe motor ingebouwd.
De tussenliggende zomer heeft Zephyr zeer voorzichtig moeten varen, want het was bekend dat de dekconstructie niet goed meer was. En het dek is 'de deksel op het doosje'. Denk aan een lunchdoos of schoenendoos, die zonder deksel te torderen is, terwijl dat veel moeilijker gaat met het deksel er op. Maar dat is allemaal goed gegaan, en in de volgende winter is de hele dekconstructie nagekeken en waar nodig gerepareerd en verstevigd. Nieuw plaatdek is er op gegaan, met daarop een prachtig teak dek met mahonie lijfhouten. De boot is ook weer op originele breedte gebracht en de zeeglijn teruggebracht naar haar oorspronkelijke lijn. Zephyr is weer helemaal in orde.